Tijd voor Geschiedenis.

Bewijst leerlingen dat de geschiedenis alles te maken heeft met de wereld van nu.
Altijd actueel: we spelen tweewekelijks in op relevante, actuele thema’s.
Eenvoudig eigen lesmateriaal toevoegen met al onze interactieve voordelen.
Differentiatiemogelijkheden naar tempo, niveau en interesse.
Proefaccount aanvragen

Geschiedenis en de wereld van nu.

Leerlingen vragen vaak naar het belang van het vak geschiedenis. Waarom moeten we iets leren wat toch al verleden tijd is? Maar om het heden te begrijpen, moeten we het verleden kennen. Daar zorgen wij met Tijd voor Geschiedenis voor. Leerlingen leren in onze methode kritisch denken en verbanden leggen, waardoor ze ontdekken dat de geschiedenis alles te maken heeft met de wereld van nu.

Digitale geschiedenis-
methode voor het vo.

Tijd voor Geschiedenis is de geschiedenismethode voor alle niveaus in het voortgezet onderwijs en het tweetalig onderwijs. De methode ondersteunt het lesgeven, biedt uitdagend lesmateriaal en zit boordevol interactie om geschiedenis leuker en toegankelijk te maken voor de leerling. De techniek van Tijd voor Geschiedenis zorgt ervoor dat docenten hun lessen meer divers, persoonlijker en afwisselender kunnen inrichten.

Actueel lesmateriaal.

In Tijd voor Geschiedenis staan diverse differentiatie routes klaar, huiswerk kan efficiënt worden nagekeken en van feedback voorzien en het materiaal is altijd actueel. Daarnaast is het lesmateriaal interactief en beweegt het met de leerling mee, wat samen met de videobronnen een waardevolle toevoeging is voor de geschiedenisles.

Jouw lesmateriaal met al onze interactieve voordelen.

Heb jij als geschiedenisdocent veel eigen materiaal gemaakt? Mooi! Dat voeg je namelijk heel eenvoudig toe aan de methode waarbij je ook gebruik kunt maken van onze interactieve tools. Hierdoor maak jij Tijd voor Geschiedenis écht eigen.

Actief Historisch Denken.

Tijd voor Geschiedenis stimuleert 'Actief Historisch Denken' en helpt leerlingen bij het vergroten van kennis, het toepassen van vaardigheden en het begrijpen van de historische context. Wij benadrukken dat de wereld van toen alles te maken heeft met de wereld van nu. Zo maken leerlingen activerende en interactieve opdrachten, maar spelen ze ook didactisch complexere games waarbij ze in de huid kruipen van historische figuren.

Diagnostisch, adaptief en formatief.

Maak kennis met ons nieuwste onderwijsconcept: DAF-toetsen (Diagnostisch, Adaptief en Formatief). Met deze toetsen krijgen leerlingen inzicht in hun vaardigheden en ontvangen ze automatisch feedback. De feedback is afhankelijk van hoe de leerling de toets maakt en wordt vervolgens gebruikt om adaptief herhalingsvragen te stellen, of koppelt de leerling terug naar bepaalde opnieuw te bestuderen lesstof.

Daarom Tijd voor Geschiedenis.

Altijd actueel: we spelen tweewekelijks in op relevante, actuele thema’s.
Eenvoudig eigen lesmateriaal toevoegen met al onze interactieve voordelen.
Differentiatiemogelijkheden naar tempo, niveau en interesse.
Interactieve tijdbalken, bronnen en kaarten.
Geïntegreerd leerlingvolgsysteem met Learning Analytics.
Werkt op alle devices.

Het is tijd voor geschiedenis.

Laat leerlingen zien dat de geschiedenis alles te maken heeft met de wereld van nu.
© Vodix 2021
Privacybeleid

crossmenu