“Onderwijs op afstand. ‘Dat geldt toch niet voor muziek?’, was mijn eerste reactie. Ik hoorde mezelf al met 30 brugklassers en vertraging op de lijn zingen. Mijn tweede reactie: ‘Gelukkig geldt het óók voor muziek’. Inmiddels voel ik me plaatsvervangend beledigd als ik hoor dat sommige andere scholen tijdens deze periode de kunstvakken maar even laten zitten. Kunst hoort in het curriculum, ook nu, juist nu. Kunst helpt. Kijk maar naar alle creatieve filmpjes nu die op social media rondgaan of de hashtag #tussenkunstenquarantaine.”
Annika van DijkMuziekdocent
“Tijdens de Academy is er altijd, binnen een ontspannen sfeer, de mogelijkheid om met elkaar van gedachten te wisselen over de inhoud van de methode. Zodoende kunnen wij als docenten ook meedenken en helpen aan de methode.”
Wim TharnerMuziekdocent
“Het is schitterend om te zien hoe leerlingen zichzelf aan het begin van het jaar indelen in de ondersteuningsroute omdat ze zichzelf ‘slecht in geschiedenis vinden’, maar na enkele goede cijfers meer zelfvertrouwen krijgen en de basisroute willen proberen.”
Gijsbert RoeleveldGeschiedenisdocent
Vrijblijvend
Adviesgesprek
Wil je weten wat wij voor jouw leerlingen kunnen doen? Bernd geeft je graag advies!