Benieuwd hoe andere docenten onze methodes inzetten voor beter onderwijs? Hieronder lees je waarom zij voor onze methodes kiezen.
Connie Teeuwen
Docent burgerschap
“Het programma is zowel voor docent als leerling heel gebruiksvriendelijk en alle accounts waren binnen no-time aangemaakt.”
Wim Tharner
Muziekdocent
“Tijdens de Academy is er altijd, binnen een ontspannen sfeer, de mogelijkheid om met elkaar van gedachten te wisselen over de inhoud van de methode. Zodoende kunnen wij als docenten ook meedenken en helpen aan de methode.”
Annika van Dijk
Muziekdocent
“Onderwijs op afstand. ‘Dat geldt toch niet voor muziek?’, was mijn
eerste reactie. Ik hoorde mezelf al met 30 brugklassers en vertraging op
de lijn zingen. Mijn tweede reactie: ‘Gelukkig geldt het óók voor
muziek’. Inmiddels voel ik me plaatsvervangend beledigd als ik hoor dat
sommige andere scholen tijdens deze periode de kunstvakken maar even
laten zitten. Kunst hoort in het curriculum, ook nu, juist nu. Kunst
helpt. Kijk maar naar alle creatieve filmpjes nu die op social media
rondgaan of de hashtag #tussenkunstenquarantaine.”
“Het is schitterend om te zien hoe leerlingen zichzelf aan het begin van het jaar indelen in de ondersteuningsroute omdat ze zichzelf ‘slecht in geschiedenis vinden’, maar na enkele goede cijfers meer zelfvertrouwen krijgen en de basisroute willen proberen.”
Jasper Hoekstra
Geschiedenisdocent
Op het Matrix Lyceum in Drachten werken ze met leerlingen die een bijzondere onderwijsbehoefte hebben. Een groot deel van de leerlingen heeft een leerbeperking of ASS (autismespectrumstoornis). Hierdoor moet de docent per leerling een programma op maat aanbieden. In 2017 maakte geschiedenisdocent Jasper Hoekstra kennis met Tijd voor Geschiedenis en hij ontdekte al snel dat dit zomaar eens de oplossing zou kunnen zijn voor hun vraagstuk: “Bij de ‘reguliere’ fysieke methodes is het niet mogelijk om leerlingen écht een programma op maat aan te bieden. Selecteren in het onderwijsmateriaal is niet tot nauwelijks aanwezig of kost heel veel tijd. Het gebruik van Tijd voor Geschiedenis bespaart mij ruim de helft van mijn tijd. Het selecteren van het lesmateriaal is zo goed geïntegreerd in de methode en hetzelfde geldt voor de nakijkmogelijkheden.”