De nieuwste onderwijsrevolutie is hier! Het tekstboek van Tijd voor Geschiedenis combineert de kracht van fysiek en digitaal leren, speciaal ontwikkeld voor moderne geschiedenisonderwijs. Wat dit tekstboek zo bijzonder maakt? De reactie van deze leerling spreekt voor zich. Bekijk snel de video!
Nieuw: het tekstboek van Tijd voor Geschiedenis!
Nieuwste onderwijsrevolutie *knipoog*
We weten het: het is nogal wat om een boek de nieuwste onderwijsrevolutie te noemen. Vanzelfsprekend bedoelen we dit dan ook met een subtiele knipoog. Als uitgeverij van digitaal lesmateriaal hadden wij vijftien jaar geleden nooit verwacht ooit de stap te maken naar een boek. De wereld innoveert, technologie ontwikkelt zich sneller dan ooit, en toch (of misschien juist daardoor) bleef de vraag naar een tekstboek bestaan.
Na intensief overleg met klankbordgroepen van docenten, gesprekken met leerlingen, en luisteren naar hoe jij je geschiedenisles wilt verzorgen, volgde de conclusie: we moeten onze naam waarmaken. Het is dus letterlijk Tijd… voor Geschiedenis. Het boek is terug van weggeweest, maar wel in een nieuwe jas.
Wil je een inkijkexemplaar aanvragen? Klik dan op de button hieronder!
Didactiek van taalgericht onderwijs
Het tekstboek van Tijd voor Geschiedenis is namelijk meer dan een boek. Het boek zit vol met de didactiek van taalgericht onderwijs. Het bevat een schoolplaat om belangrijke elementen van een hoofdstuk visueel weer te geven. Leerlingen oefenen met leesvaardigheid. Er is veel aandacht voor interactie en samenwerking met klasgenoten. Leerlingen oefenen er stapsgewijs mee samenvatten en leren ook hoe ze moeten leren. Deze, en nog veel meer innovatieve onderwijsconcepten, zijn ontstaan in samenwerking met universiteiten (de wetenschap), docenten en leerlingen (de praktijk). Je vindt ze allemaal terug in het tekstboek.
Dit kun je verwachten van het tekstboek:
-
Taalgericht onderwijs: stimuleert leesvaardigheid en helpt leerlingen om effectief samen te vatten.
-
Visuele ondersteuning: elke hoofdstuk bevat schoolplaten die belangrijke onderwerpen verhelderen.
-
Interactie en samenwerking: opdrachten zijn gericht op samenwerking tussen leerlingen.
-
Leren leren: stapsgewijze begeleiding in samenvatten en studeren.
Offline lezen, online leren
De verwerkingsopdrachten zijn in de online omgeving te vinden, zodat je als docent optimaal gebruik kan maken van ons unieke leerlingvolgsysteem, analytics, differentiatietools, planners, en nog veel meer. Tegelijkertijd geeft het de leerling de kans om online te leren, in een digitale omgeving die past bij de wereld waarin zij opgroeien.
Een mooie bonus zijn onder andere de toffe interactieve kaarten en bronnen, actief historisch denken-opdrachten, videobronnen, voorleesfunctie en serious gaming. Het tekstboek fungeert dus als verlengstuk van de online omgeving. Offline lezen, online leren. Wij hebben ervoor gezorgd dat alles naadloos op elkaar aansluit.
Ontdek de innovatieve online omgeving van Tijd voor Geschiedenis.
Klik op de link hieronder vraag kosteloos een proefacccount aan en neem een kijkje in de methode.